Byte, retur och reklamation
BYTEN
För att göra ett byte måste du returnera din vara och sedan göra en ny beställning i vår webbshop. Det gäller samma villkor för byten som för retur och ångerrätt.ÅNGERRÄTT OCH RETURER
Du som konsument har 14 dagar på dig från mottagande av varorna att meddela oss att du ångrar ditt köp, därefter har du ytterligare 14 dagar på dig att skicka tillbaka produkten/produkterna till oss.Underwear Sweden AB (Swegmark/Abecita) godtar returer av BH och badkläder men vid retur av bikinitrosor och baddräkter måste intimskyddet vara intakt för att returen ska godkännas. Intimprodukter så som trosor, gördlar och bodys är undantagna från ånger-, retur- och bytesrätt.
Använd bifogad returfraktsedel och fäst utanpå paketet du ska skicka tillbaka. Returfrakten (för närvarande 49kr) är förbetald, denna debiteras dig när justering av ditt köp sker. Adressen returen ska skickas till är Underwear Sweden AB, Att: Retur Web , Box 281, 501 13 Borås, men den behöver du inte själv fylla i då den redan finns angiven på den bifogade returfraktsedeln.
Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först. Återbetalning sker med samma betalningsmetod som valdes när du gjorde din beställning.
Följande gäller för varans kvalitét vid retur/byte:
- Etiketter, plomberingar och andra produktlappar måste sitta kvar.
- Varans emballage ska vara oskadat.
- Varan får ej användas och måste vara ren och fri från smink, hår, parfym eller andra lukter.
- Vid retur av badkläder och bikinitrosor måste intimskyddet vara intakt för att retuen ska godkännas.
- Retur av trosor, gördlar och bodys godkänns ej, då dessa räknas som intimprodukter och inte innehar något intimskydd.
- Ingen del får saknas (bh-band eller liknande).
Observera att en returnerad produkt inte kan skickas tillbaka till dig som kund.
Här hittar du även konsumentsverkets blankett för ångerrätt. Den är frivillig att fylla i, den krävs ej för att ångra ditt köp och returnera dina varor.
SÅHÄR GÖR DU EN RETUR
1. Fyll i returblanketten som finns med i din försändelse. Ange orsak till returen genom att bocka i det alternativ som passar bäst på retursedeln.2. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara väl emballerade i påse eller kartong. Använd gärna originalemballaget.
3. Sätt på fraktsedeln (förbetald kundretur) utanpå emballaget, denna finns med i paketet. På fraktsedeln finns alla uppgifter som behövs för att returen ska komma rätt. Returfrakten är förbetald av oss, denna debiteras dig när justering av ditt köp sker. Returfrakten är på 49 kr. Självklart kan du även betala portot själv och skriva följande returadress på paketet: Underwear Sweden AB, Att: Retur Web, Box 281, 501 13 Borås
4. Använder du dig av den förbetalda fraktsedeln måste du lämna in returpaketet hos ett PostNord ombud. Väljer du att betala portot direkt själv kan du lämna in paketet hos valfritt ombud.
5. När vi mottagit returen och godkänt den rapporterar vi till Klarna som är vår betalpartner och de sköter återbetalningen/justeringen till dig.
REKLAMATION
Som konsument har du enligt lag rätt att reklamera en vara i upp till 3 år från köpet. 2 månader anses alltid som skälig tid för anmälan. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten och omfattar inte fel orsakade av normalt slitage. Även vid transportskada har du som konsument samma rättigheter som vid en vanlig reklamation. Har du anmärkning mot levererad vara och vill göra reklamation så returnerar du varan efter att du varit i kontakt med vår kundservice. Vänligen bifoga bilder, beskrivning av felet tillsammans med ditt ordernummer vid kontakt med oss. Vid ev. felleverans eller saknad vara så har du som konsument rätt att inom skälig tid reklamera varan, vi uppskattar om du kontaktar oss så snart som möjligt efter mottagen order.Dina fraktkostnader ersätts vid reklamation/fel leverans. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
KONTAKTA OSS
Vi kan ej registrera byten, om du som kund vill byta en produkt eller lägga en ny order måste du själv lägga denna som en ny order via vår hemsida. Har du lagt din order när det varit kampanj, kontakta vår kundservice så kan vi hjälpa dig vidare innan du påbörjar din returprocess.Du hittar mer information om ångerrätt, returer och reklamationer i våra köpvillkor.